Sunday, 16 October 2016

Accountancy and  Business Management

Image result for accountancy business management


INTRODUCTION:
Accounting Management (Business) is the practical application of management techniques to control and report on the financial health of the organization. This involves the analysis, planning, implementation, and control of programs designed to provide financial data reporting for managerial decision making. This includes the maintenance of bank accounts, developing financial statements, cash flow and financial performance analysis.

The process of preparing management reports and accounts that provide accurate and timely financial and statistical information required by managers to make day-to-day and short-term decisions.
business, also known as an enterprisecompany or a firm is an organizational entity involved in the provision of goods and services to consumers. Businesses are prevalent in capitalist economies, where most of them are privately owned and provide goods and services to customers in exchange for other goods, services, or money. Businesses may also be socialnon-profitenterprises or state-owned public enterprises targeted for specific social and economic objectives. A business owned by multiple individuals may be formed as an incorporated company or jointly organised as a partnership. Countries have different laws that may ascribe different rights to the various business entities.

  What is Accounting?

Accounting is the recording of financial transactions plus storing, sorting, retrieving, summarizing, and presenting the information in various reports and analyses. Accounting is also a profession consisting of individuals having the formal education to carry out these tasks.One part of accounting focuses on presenting the information in the form of general-purpose financial statements (balance sheet, income statement, etc.) to people outside of the company. These external reports must be prepared in accordance with generally accepted accounting principles often referred to as GAAP or US GAAP. This part of accounting is referred to as financial accounting.Accounting also entails providing a company's management with the information it needs to keep the business financially healthy. These analyses and reports are not distributed outside of the company. Some of the information will originate from the recorded transactions but some of the information will be estimates and projections based on various assumptions. Three examples of internal analyses and reports are budgets, standards for controlling operations, and estimating selling prices for quoting new jobs. This area of accounting is known as management accounting.Another part of accounting involves compliance with government regulations pertaining to income tax reporting.Today much of the recording, storing, and sorting aspects of accounting have been automated as a result of the advances in computer technology.

  What is Business Management?
      
Business Management is a course of study leading to an A.A.S. degree. The coursework includes both general requirements (liberal arts courses) as well as curriculum requirements (business courses). In addition, each student takes elective courses in one of the following four areas of study: General Management, Finance & Banking, Marketing or Travel & Tourism.
Program Outcomes:
·         1. Effectively communicate using the language of business
·         2. Make business decisions using a systematic, evaluative, information-based approach rooted in ethics and social responsibility
·         3. Demonstrate knowledge of current events and trends in business, including potential career tracks in their area of interest
·         4. Master the skills necessary to prepare them to work in an entry-level position and/or continue in the academic field in their area of interest.

Related track in Accountancy Business Management :

-Choose ABM because its give to you a better future.

Image result for Chief Financial Officer

Chief Financial Officer
               Job Responsibilities:
The chief financial officer (CFO) or chief financial and operating officer (CFOO) is a corporate officer primarily responsible for managing the financial risks of the corporation. This officer is also responsible for financial planning and record-keeping, as well as financial reporting to higher management. In some sectors the CFO is also responsible for analysis of data. The title is equivalent to finance director (FD), a common title in the United Kingdom. The CFO typically reports to the chief executive officer and to the board of directors, and may additionally sit on the board. The CFO supervises the finance unit and is the chief financial spokesperson for the organization. The CFO reports directly to the president/chief executive officer (CEO) and directly assists the chief operating officer (COO) on all strategic and tactical matters as they relate to budget management, costbenefit analysis, forecasting needs and the securing of new funding.


            Image result for Business Administration
                              Business Administration

The administration of a business includes the performance or management ofbusiness operations and decision making, as well as the efficient organization of people and other resources, to direct activities toward common goals and objectives.
In general, administration refers to the broader management function, including the associated financepersonnel and MISservices.

In some analysis, management is viewed as a subset of administration, specifically associated with the technical and operational aspects of an organization, distinct from executive or strategic functions. Alternatively, administration can refer to the bureaucratic or operational performance of routine office tasks, usually internally oriented and reactive rather than proactive. Administrators, broadly speaking, engage in a common set of functions to meet the organization's goals. These "functions" of the administrator were described by Henri Fayol as "the five elements of administration". Sometimes creating output, which includes all of the processes that create the product that the business sells, is added as a sixth element. A business administrator oversees a business and its operations. The job is to ensure that the business meets its goals and is properly organized and managed. The tasks a person in this position has are both wide and varied, and often include ensuring that the right staff members are hired and properly trained, making plans for the business' success, and monitoring daily operations. When organizational changes are necessary, a person in this position usually leads the way as well. In some cases, the person who starts or owns the business serves as its administrator, but this is not always the case, as sometimes a company hires an individual for the job. When a person has the title of business administrator, they are essentially the manager of the company and its other managers. The person oversees those in managerial positions to ensure that they follow company policies and work toward the company's goals in the most efficient manner. For example, they may work with the managers of the human resources, production, finance, accounting, and marketing departments to ensure that they function properly and are working inline with the company's goals and objectives. Additionally, they might interact with people outside the company, such as business partners and vendors.


      Image result for business manager
Business Manager
A business manager is a person who drives the work of others in order to run a major business efficiently and make a large profit. He or she should have workingknowledge of the following areas, and may be a specialist in one or more: salesmarketing and public relationsresearchoperations analysisdata processingmathem gpurchasing; and Other technical areas in which a business manager may have expertise are lawscience, and computer programming.
In many businesses, the role of business manager may grow out of a small business owner's desire to shed some of the multiple roles mentioned above in order to focus on specific aspects of company expansion or market penetration. The business manager for a time may share duties with the owner, as the owner gains trust in the business manager. Ideally, the business manager and the owner work synergistically to ensure that the business of running a successful business is attended to. This can often be a process of the owner relinquishing the functions for which there is a comparative disadvantage for his or her continued involvement.
It is true that having a specialization in a particular field such as the above-mentioned (sales, marketing, public relations, finance, etc.), a manager will be able to perform his or her work more efficiently but, despite all the academic qualities that a business manager should have, a business manager should also develop personal qualities that will be helpful in performing his or her work in a more efficient manner. For example, a business manager should be willing to accept constructive criticism from the employees, develop social skills, be organized, be honest, be able to take good decisions and develop intimate relationships with his or her employees. Also, business managers should be good listeners and listen to the needs of the employees and customers. If the business manager injects positive attitudes to the employees, the employees will be more efficient. In other words, a good business manager should be willing to work along his or her employees in order to create a better work environment and a prosperous company.
Every business has to count on the services of a good business manager. For example, in the context of the music industry, a business manager is a representative of musicians and/or recording artists, whose main job is to supervise their business affairs, and the proper handling of their financial matters. The role as it is understood today was largely originated (and the term coined) by Allen Klein, who represented numerous performers through the years, helping them to both invest their incomes wisely and to recover unpaid (or underpaid) royalties and fees.
We can find business managers in any industry or type of business you can think of. Nowadays, business managers commonly have an overlapping presence in both the entertainment and sports industries, as illustrated by business manager Barry Klarberg, who represents entertainer Justin Timberlake as well professional athletes C.J. WilsonMark Messier and Anna Kournikova.
In government and the military, the equivalent position would be Chief of Staff or Executive Officer.

K. Blanchard writes that a good manager does not necessarily need to spend a lot of time with his or her employees. Good managers make every minute count, and do their best to make sure everyone at the company is successful.
Tutorial Videos about this course that will give learning and information.


Reference:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/9EBlLBenBfw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



3 comments: